Wczoraj napisałem odezwę do zamawiających, aby w ogłoszeniach podawali dokładny adres strony prowadzonego postępowania. Dziś wiem już więcej.
Link prowadzący do podstrony na platformie e-zamówienia generuje się automatycznie, gdy zamawiający zaznaczy, że postępowanie prowadzone jest na tej platformie. Problem polega na tym, że obecnie (listopad 2021) ta opcja dotyczy jedynie 100 zamawiających wybranych do pilotażu. Pozostali nie powinni jej zaznaczać.
Okazuje się, że niektóre platformy zamawiających zmieniają adres strony prowadzonego postępowania po każdej zmianie jej zawartości, np. po opublikowaniu wyjaśnień do SWZ.
To duży błąd autorów oprogramowania.
Adres strony powinien być stały. I chodzi nie tylko o to, że ten adres jest podany w ogłoszeniu o zamówieniu. Niekiedy wykonawcy zapisują sobie daną podstronę w swoich przeglądarkach, aby łatwiej śledzić przebieg postępowania. Taki wykonawca może pominąć treść udzielonych wyjaśnień lub zmiany SWZ. Skutki takiego pominięcia łatwo przewidzieć.
Warto zwrócić uwagę administratorom platformy na ten feler i zasugerować im wprowadzenie zmian. Do tego czasu jedynym rozsądnym rozwiązaniem będzie podanie ogólniejszego adresu, np. odsyłającego do strony, na której widnieją wszystkie postępowania prowadzone na platformie.
–Maciej Lubiszewski–
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }