Strona prowadzonego postępowania – aktualizacja

Maciej Lubiszewski19 listopada 2021Komentarze (0)

Wczoraj napisałem odezwę do zamawiających, aby w ogłoszeniach podawali dokładny adres strony prowadzonego postępowania. Dziś wiem już więcej.

Link prowadzący do podstrony na platformie e-zamówienia generuje się automatycznie, gdy zamawiający zaznaczy, że postępowanie prowadzone jest na tej platformie. Problem polega na tym, że obecnie (listopad 2021) ta opcja dotyczy jedynie 100 zamawiających wybranych do pilotażu. Pozostali nie powinni jej zaznaczać.

Okazuje się, że niektóre platformy zamawiających zmieniają adres strony prowadzonego postępowania po każdej zmianie jej zawartości, np. po opublikowaniu wyjaśnień do SWZ.

To duży błąd autorów oprogramowania.

Adres strony powinien być stały. I chodzi nie tylko o to, że ten adres jest podany w ogłoszeniu o zamówieniu. Niekiedy wykonawcy zapisują sobie daną podstronę w swoich przeglądarkach, aby łatwiej śledzić przebieg postępowania. Taki wykonawca może pominąć treść udzielonych wyjaśnień lub zmiany SWZ. Skutki takiego pominięcia łatwo przewidzieć.

Warto zwrócić uwagę administratorom platformy na ten feler i zasugerować im wprowadzenie zmian. Do tego czasu jedynym rozsądnym rozwiązaniem będzie podanie ogólniejszego adresu, np. odsyłającego do strony, na której widnieją wszystkie postępowania prowadzone na platformie.

Maciej Lubiszewski

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Radcy Prawnego Roberta Jaroszewskiego Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych jest Robert Jaroszewski prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Radcy Prawnego Roberta Jaroszewskiego w Bydgoszczy (85-790) przy ul. Fordońskiej 430.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem biuro@jaroszewski.legal.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: